søndag, januar 11, 2009

Flat teig



Vi dro til Hønefoss for å trene. Jeg ville trene på at Ayscha skulle følge opp spor i teig. La opp en enkel oppgave med et ferskt spor som krysset der vi skulle gå.


Da vi startet hadde jeg ikke gått mange meterne før Ayscha dro avgårde, tydelig med ferten av noe. Og jeg skjønte på retningen at hun hadde tatt overvær av de andre i runderingsløypa. Så hun fant Mette, Felix og figuranten til Felix! Litt distrahert fikk hun litt påminnelse om å ta bittet før hun kom tilbake til meg.


Så kunne vi starte på den opprinnelige oppgaven :-) Og selv om Ayscha går og snuser på trær og ser ut til å bare være på tur så er hun likevel "på". Plutselig dro hun avgårde, sjekker at jeg er med før hun finner fram til figuranten og melder fint. Bra resultat!


I andre økt ville jeg ha en figurant som kryssa der jeg skulle gå slik at Ayscha måtte følge sporet bort fra meg og uten at jeg fulgte henne. Da Ayscha fant sporet dro hun avgårde uten å se etter meg! Supert :-)

Det var en fin trening hvor vi var veldig effektive og fikk gjort mye bra på kort tid!

Ingen kommentarer: