søndag, september 21, 2008

Den mest fantastiske aksjonen

Søndag var vi ute og gikk en tur. Siden det har vært travelt med aksjoner i det siste valgte jeg område med omhu. Det var grei mobildekning og nedoverbakke tilbake til bilen :-o

Da jeg var på vei tilbake, ca 2 km fra bilen ringte Hege, ei tre år gammel jente var savnet på fjellet i Flå. Jøje meg, da er det bare å løpe......

Kjørte oppover og kom fram til KO på Gulsvik, ble sendt videre opp på fjellet. 4 fra NRH var allerede inne på fjellet der hun var sist sett mens en fra Røde Kors skulle sette meg igang. Han hadde ikke helt oversikten og fant etterhvert ut at jeg skulle søke utover langs en sti innover. Litt frustrerende da stien ikke sto merket av på GPSen, ikke fikk jeg kart og det var to stier som startet fra KO og ingen kunne si med sikkerhet hvilken av stiene det var............ I tillegg var stien nesten ikke synlig til tider. Men vi satt nå igang og søkte nesten en time før den utrolige beskjeden kom om at hun var funnet av Tonje, nedkjølt men i live :-)



Det var bare en helt fantastisk følelse, det blir jo ekstra rørende når det er barn det gjelder.
Også så stolt man blir av å være med i NRH og med på aksjonen, en ufattelig følelse.
Dagens store helt blir intervjuet på direktesending av TV2.
Les om funnet på bloggen hennes her.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hvor vidunderlig virkeligheten kan være når det ser som mørkest ut!
En motivasjon å bære med seg og ta frem om det skulle røyne på en natt..