tirsdag, juli 03, 2007

Midt på natten...

Kl 02:30: Rrrring, rrring......Urrgh, det er jo midt på natta...og det regner....leiteaksjon på gang, kan du komme? Javisst, jeg kommer...

Ble brått våken og spratt opp, prøvde å være klar i hue når jeg pakka med det jeg trengte. Fikk iallefall med en termos kaffe (greit å ha når man skal kjøre noen mil) og et ekstra skift med klær og støvler. Ayscha var litt trang i blikket men var ikke vanskelig å få med ut i bilen.

Var framme i 5-tida og i søk en halv time etter. Teigen var relativt grei med flat topp og bunn og godt med skråning i mellom! Første gang jeg har hatt en hoppbakke i teigen min :-)

Det var bra vind og Ayscha jobba fint. Hun fikk litt ekstra fart da det plutselig spratt opp en hare rett foran nesa på henne! Å ta opp jakt på den var bare ikke mulig å avstå men jeg greide å få stoppet henne etter få meter :-) Det gikk litt lenger tid å glemme den!

Litt senere går jeg litt oppe i ei skråning og ser Ayscha jobber seg fram nede på flata. Plutselig ser jeg en flott elg står bare 50m unna nede på flata. Og der står Ayscha også, bare 10-15m unna den, hun hadde nok ikke behov for å hilse på den! Jeg står og ser på den en stund før jeg tenker at jeg må jo ta bilde....og når jeg begynner å fomle i lommene etter mobilen så forsvinner elgen :-/

Etter 4 timers søk ble vi kalt tilbake til KO. Den savnede var funnet og vi kunne etterhvert returnere hjem med en sliten og gjennomvåt hund.

Ingen kommentarer: