onsdag, juli 18, 2007

Teigsøk med flyktende figurant

Janiche, Iain og jeg var i Hanekleiva for å trene teigsøk.
Iain og Janiche søkte først og vi fikk den minste teigen til slutt. Til gjengjeld fikk vi gå i regnvær :-/
Ayscha ville avgårde før teigen starta og jeg satt på utstyret hennes og lot henne gå. Hun forsvant og kom tilbake etter en god stund......med melding, yess, det er hunden sin det! Jeg følger med ut og kommer fram til Janiche.


Da vi kommer ned til stien igjen registrerer jeg at sykkelen ikke står der jeg mener jeg satt den men tenker ikke mer på det. Jeg vil gå litt tilbake for å dekke starten der Ayscha forsvant avgårde. Og helt i utkanten finner hun Iain :-) Det var han hun hadde hatt ferten av før jeg begynte søket, han hadde løpt forbi Janiche med Ayscha som følge! Og etter å ha flytta sykkelen når jeg var på påvisning gikk han ut i teigen og gjemte seg igjen. Men det nytter jo ikke å lure en smart rottis :-)


Vi fortsatte og Ayscha slo fint og fant ei regnbukse i et tre. Men de to siste gjenstandene sleit vi med å finne. Men en hare (eller noe annet) fant hun men glemte å melde på den :-)


Når vi hadde søkt gjennom teigen og gikk veien ned igjen sendte jeg Ayscha ut på søk fra veien. Og plutselig reagerte hun på noe. Sekken lå inne i et rør som gikk under veien! Da mangla vi bare en gjenstand, bamsen til Ayscha. Den måtte vi nesten peke ut for henne for at hun skulle finne den.....kanskje hun er lei den?!

Ingen kommentarer: