fredag, april 25, 2008

En morsom trening

Etter jobb kom det en sms: Møt opp på kartref: ........ ta med hund og utstyr! :-)
Pakka utstyret i en sekk og bikkja i bilen og dro avgårde. Gry hadde også blitt "kalt ut" og vi slo følge i retning Kongsberg.
Framme ved kartreferansen stod det en bil parkert med en lapp med beskrivelse av oppgaven. Jeg skulle ta sporoppsøk fra bilen og Gry skulle følge bak med Bianca.
Ayscha fant sporet ganske fort og dro avgårde. Jeg skjønte jo at hun var på et spor men det er jo spennende om det er riktig, det vet en jo ikke før en finner noe. Etter 580m kom vi til en sekk, puhh.... da var det iallefall riktig spor (sist vi gikk spor gikk det heller dårlig :-( derfor var jeg ekstra spent! ).
Gry tok sporoppsøk fra sekken og vi gikk bak Gry og Bianca fram til vi kom fram til Hege i slutten :-) En artig oppgave :-)
Så kjørte vi litt videre og fant flere spor som var lagt ut, jeg fikk anvist hvor sporet starta og vi durte igang igjen. Ayscha gikk dette sporet i like høyt tempo som det første og det ante meg at hun kom til å gå over noen gjenstander........har ikke tid til slikt da :-)
Etter ca 750m kom vi til en traktorvei hvor det var en skikkelig søledam. Ayscha plaska uti og fikk kjølt seg litt ned. Da hun var ferdig ba jeg henne søke spor igjen og det bar avsted på den andre siden av veien. Ikke lenge etter fant vi en megakul gjenstand, en myk freesbee! Vi fikk ikke mer enn kommet igang med å leke før vi hører Hege og Frodo nærmer oss. "Det er min slutt" hører jeg Hege hyler.......oopps :-)
Det viste seg at slutten på vårt spor var rett før vi kryssa traktorveien og Ayscha har nok tatt overvær av sporet til Frodo (Hege hadde lagt begge sporene). Fullt forståelig, for freesbeen var jo mye morsommere enn den tennisballen som lå i vårt spor :-o
Etterpå fikk jeg vite at sporet var 22 t gammelt. Og da blir jeg ganske imponert over tempoet hennes i så gammelt spor! At hun går over 3 gjenstander (+ en slutt) er kanskje ikke like imponerende men det kan da trenes mer på.
Ju-huu for en morsom treningsøkt :-)) Mange tusen takk til Hege som ordna alt!

Ingen kommentarer: