søndag, april 13, 2008

Laaangt spor

Idag ville jeg gå et litt lengre spor for å se hvordan hun lå an, det er lenge siden vi har gått spor med litt lengde. La fram ønske om et 7-800m langt spor uten spesielle momenter og Berit ble sendt ut med gjenstander og GPS i lomma :-)

Sporet lå nok ikke mer enn drøyt to timer men likevel gikk Ayscha i et behagelig tempo. Og det var bra variasjon på underlaget, fra skogbunn, liten sti, blåmerka løype, snø, hogstfelt, over et grustak (sand, gjørme, knust asfalt, stein, leire!). Og underveis var også sporet krysset av et rådyr! Det var nok ganske ferskt for der løfta Ayscha nesa høyt og dro avgårde......og det var helt tydelig ikke sporet etter Berit hun var på da :-p Jeg stoppet henne og fikk henne til å søke opp sporet igjen.

Da vi kom til grustaket er jeg i tvil om hun bare var heldig med kursen eller om hun faktisk fulgte sporet......vi gikk iallefall i riktig retning :-o

Etter 48 min kom vi til slutten og da viste GPSen at vi hadde gått 1,7km!! Wow, for en hund jeg har :-) Jeg er kjempefornøyd, hun hadde rolig og behagelig tempo, gikk konsentrert (bortsett fra da hun ble distrahert litt av rådyret!) og jobba veldig fint. Idag har hun fortjent et griseøre :-)

Ingen kommentarer: