tirsdag, april 01, 2008

Innkalling til 10+ :-)

I kveld tok vi en tur ned på jordet.
Ayscha var et godt stykke foran meg. Plutselig ser jeg to rådyr komme over jordet.....og like etter to til :-o Ayscha ser jo dette, hun er jo mye nærmere rådyra enn meg. Og hun var ikke vanskelig å få igang på jakt....... Hun la seg etter to av rådyra som tok sikte på skogen, de andre to stoppet opp og jeg som stod 100m unna ropte og kalte det jeg kunne. Tok jo selvfølgelig ikke med meg fløyta som er mitt beste kort for å nå inn til henne i slike situasjoner :-( Til min store overraskelse snur Ayscha og kommer mot meg :-) WOW! Dette er jo helt utrolig..... Men i samme øyeblikk begynner de to siste rådyrene, som hadde stått og avventet det hele, å løpe :-/ Ånei, også ødelegge den fine innkallinga da.....eller ble ny jakt belønning for at hun snudde?..!!
Ayscha lar seg lett overtale til ny runde etter rådyra. Hun var bare 10-15m bak dyrene og jeg regnet med at nå blir det kondisjonstrening i 100 og at jeg ikke kom til å se henne på en liten stund. Så jeg setter igang med å kalle og hoie på henne og mirakelet skjer nok en gang. Hun snur og kommer mot meg :-))) Makan til fantastisk hund :-)

Ingen kommentarer: