lørdag, oktober 18, 2008

Høyt over teigen :-)

Fredag etter jobb dro vi oppover til Valdres på leiteaksjon. Den hadde pågått siden onsdag og savnede hadde enda ikke blitt funnet. Kom fram til KO på Svarthamar Turisthytte i 21-tida og fikk en teig i ei skråning ikke langt fra KO.

Etter noen timer i søk ga vi oss og jeg fikk låne ei seng på turisthytta så jeg fikk litt søvn.

Dagen etter skulle søket utvides et stykke fra KO og vi skulle bli flydd ut. Juu-huu, skal vi også få oss en tur i helikopter :-)


Sea Kingen og politihelikopteret kom utpå formiddagen og vi var 5 hundeførere som fikk være med Sea Kingen ut. Ayscha reagerte ikke noe på turen, hun likte ikke munnkurven men aksepterte den greit. Hun var mest opptatt av de andre hundene, ikke hvor hun var og hun la seg etter litt ned!


Jeg fikk et lite overblikk over teigen fra oven før jeg skulle starte, det var ikke flatt her heller nei........

Det var stedvis ganske åpent og god vind men også endel einerkratt, skrenter, stein og myk, sugende tung myr.

Ble ferdig med teigen og måtte opp på en topp for å få kontakt med ko. Der var det bitende kald vind og vi ble gående i ring på toppen for å holde varmen. Kunne jo ikke gå ned i le for da mista jeg kontakten både på mobil og radio. Lurte sikkert de i politihelikopteret som passerte over meg tre ganger mens jeg tråkka rundt på toppen der :-o






Så fikk jeg beskjed om å returnere til KO. Og da fikk jeg merke bakdelen med å bli flydd ut.....da er det langt å gå tilbake :-/ Men vi fant heldigvis en sti som vi kunne følge helt ned.
Ayscha var ganske sliten da vi kom ned og jeg bestemte meg for å gi meg og dra hjem. Greit med et par netter for å ta igjen søvnunderskuddet før mandag kommer :-/



Et velfortjent griseøre :-)

Ingen kommentarer: