lørdag, oktober 11, 2008

Hjort, jeger og funn på sti

Fellestrening i Hokksund, Bingen.

Vi gikk et teigsøk opp på en kolle. Gunn skulle søke teigen ved siden og vi gikk sammen ut. Litt oppe i lia hørte vi plutselig en lyd, det hørtes ut som en bildør (!) eller et dempa skudd :-o Merkelig, for det var jo ingen vei oppi der.

Planen var å gå en times tid før funn. Da vi hadde tråkka rundt en stund ga jeg beskjed om å sette ut figuranten og imens tok jeg en sløyfe ut av den opprinnelige teigen for å utnytte tida.

Ayscha forsvinner et lite øyeblikk og like etter ser jeg en jeger komme mot meg. Han hadde akkurat skutt en hjort! Så det var der lyden hadde kommet fra :-)

Ayscha hadde vært borte og snust på hjorten men kom tilbake. Da jeg satt henne i søk igjen dro hun avgårde mot jegeren (som gikk og prata i radioen) og meldte :-)

Så gikk vi videre og fant den planlagte figuranten.

Senere hadde jeg figuranter som gikk på sti, for å terpe mer på at de som går på sti også er med og skal bli funnet! Og nå overser hun dem ikke lenger og tar meldinga etter noen sekunder med tenking :-)

Etter treninga ble det fyrt opp bål så vi kunne flambere pølser......mmmmmmm :-)


1 kommentar:

Anonym sa...

Fikk du med deg at jegerne hadde skutt tre hjorter i området på samme tid..ikke rart jeg klamret meg til håpet om at vestene våre måtte være av det skuddsikre slaget..fargen tatt i betraktning..