søndag, april 12, 2009

Leiteaksjon i Vassfaret

Pip-pip sa det i tlf litt før kl.03.30; forhåndsvarsel om leiteaksjon ved Nesbyen. Joda, det kan jeg da, skulle bli kalt ut i 7 tida. Ikke lenge etter kom det ny melding om at jeg kunne dra oppover med en gang. Og siden jeg var våken var det bare å pakke sakene og sele på. Bilen ble fylt med kaffe, ski, truger, klær og sekker. Og en hund:-)
Da jeg hadde fått alt inn i bilen kom jeg på at jeg hadde jo bytta til sommerdekk.....åneeei, også jeg som skal opp på fjellet. Vurderte å ta Audien istedet men orka bare ikke tanken på å flytta alt over i den bilen, så jeg tok sjansen.

Kom meg avgårde litt før 06 og det var rolig på veien oppover. Fikk beskjed om oppmøtested i Nesbyen og fant etterhvert fram til Røde Kors huset. Jeg hadde også fått beskjed om at vi kom til å bli flydd inn.........ooiiii, helikoptertur inn på fjellet, det er jo verdt å kjøre 20 mil da :-)

Politiet hadde vaktskifte da jeg ankom ko og vi ble sendt opp i andre etasje mens de jobba med å få oversikt. Vi satt der en drøy time før vi fikk beskjed om at det var gjort funn. Olav og Zorba hadde funnet gutten i god behold :-) Det var veldig godt å få den beskjeden, selv om det medførte at det ikke ble noe helikoptertur for meg........ :-)
Så da var det bare å ta med den tomme kaffetermosen og kjøre de 20 milene hjem igjen, fornøyd med at dagen endte godt.

1 kommentar:

Tone sa...

Hei!
Alltid kjekt å lese om aksjoner som ender bra!
Fin blogg som jeg følger med på ;-)
Lykke til videre!