lørdag, april 11, 2009

Søk blant rør og planker

Planen var egentlig å trene inne på Maxbo idag. Men med strålende vær ble planene fort endret, det var nok av plass og mange momenter vi kunne trene ute.

Jeg fikk en ukjent oppgave med tre figuranter. En lå høyt oppe og den tok hun ganske enkelt. Den andre var inne i en stabel med dreneringsrør, en oppgave vi antok var ganske lett siden rørene har hull. Men det virket som om ferten gikk rett opp som i ei pipe og det var ikke så lett for hundene. Det som også var tydelig var at Ayscha følger gjerne meg om ferten er svak :-/
Den siste figuranten ble plassert slik at hundene skulle kunne få overvær ganske tidlig....trodde vi! Det er tydelig at _vi_ ikke har peiling på hvordan ferten går.......

I andre økt fikk jeg to skjulte figuranter og når Ayscha begynte å jobbe med lokalisering gikk jeg unna mens hun fikk litt støtte fra de andre. Og det så ut til å ha bra effekt på henne så det er nok noe jeg må gjøre mer av.
Hun holdt seg til figuranten, meldte fint men så fort hun fikk belønninga var det full fart for å finne meg......
Jeg har en supergod søkshund.....etter eier :-)

Ingen kommentarer: