fredag, juli 24, 2009

Vi har gjort funn!

Så var det min tur til å få teigen hvor den savnede befant seg :-)

Jeg hadde tatt meg fri fra jobben og kunne derfor reise på aksjonen i Spydeberg da jeg ble kalt ut på formiddagen.

Vel framme fikk jeg kjapt en teig og ut bar det. Hadde ikke gått så langt før jeg ble omdirigert til en annen teig, nye opplysninger hadde kommet inn. Det var bare 2-300 m til bilen, i luftlinje, over en hestinnhegning hvor det var sauegjerde nederst og elektrisk på toppen :-o Jeg hadde ikke mulighet til å få Ayscha over der så vi måtte pent gå hele veien rundt igjen.

Kom oss over i den nye teigen og startet søket. Ayscha dro avgårde, veldig bestemt i en retning og jeg måtte ringe Normann og høre om han hadde gått der siden han måtte gå gjennom teigen min for å komme til sin. Og da han sa han ikke hadde gått der hun markerte fulgte jeg på. Vi dro avgårde et stykke før ferten ble borte for henne og det ble stopp. Pøhh, sikkert bare et rådyr eller noe slikt tenkte jeg. Jeg fortsatte å søke i den retningen hun hadde markert og hun slo på fert ett par ganger til men mista det igjen.

Da vi var kommet nesten ned til Glomma fant vi den savnede :-) Dessverre var det et negativt funn men det er uansett godt at den savnede blir funnet så de pårørende slipper uvissheten.

4 kommentarer:

Krissi sa...

Godt jobba, begge to!! :-) Stolt av dere!

Tone sa...

Det var kjekt å lese om funnet deres, bra jobba :-)

Sonja sa...

Well done!

Sidsel sa...

Flinke jenter som har gjort en skikkelig jobb! Håper alt er vel med dere etter funnet.