søndag, november 26, 2006

Iain spesial



I dag trente vi på Linnestad og Sonja hadde tatt turen helt ned hit fra Veggli, det var veldig hyggelig.
Jeg ville ha litt varierende figuranter, bl.a en "Iain spesial light" (to fig med 5-10m avstand imellom). Sendte Ayscha ut på venstre side først, hun gikk fint og rett ut... og borte ble hun. Jeg fikk et glimt av de flagrende ørene ca 70-80m framme på midtlinja da hun krysset over til den andre sida! Og så kommer hun såå fornøyd med melding :-) Da hadde hun vært hos begge figurantene og når vi gjorde oss ferdig med belønning hos den ene hun påviste, føyk hun rett bort til den andre. Hun var ikke ferdig der og ville ikke være med inn til midtlinja enda. Supert!
Det store, ustyrlige slaget skyldes nok at vi har trent mye teigsøk i det siste. Hun var mer "på nett" og langt mer styrbar etter funnet.
Så fant hun Iain som var ute og løp i skogen, hun løp noen meter sammen med han men da han bare fortsatte uten å stoppe, tok hun bittet og kom til meg. Vi dro ut på påvisning men da jeg kom ut dit jeg antok de var, fant jeg ingen. Hmm, det var da merkelig.....Så jeg ropte på Iain og fikk til min forundring svar fra midtlinja! Iain hadde fortsatt å løpe etter at Ayscha hadde vært der og meldt, så hun måtte følge sporet etter han for å få tak i belønninga! Så mens jeg løp utover, var de på vei inn til midtlinja. Nok en spesial? :-)
Siste funnet var figurant med hund og det gikk også flott. Ayscha stoppet mellom fig og hunden, meldte og kikka litt på de, før hun kom i full fart tilbake til meg. Åhh, for en hund :-)
Det var ei flott trening hvor vi har fått prøvd litt forskjellig og jeg er fornøyd. Da alle var ferdige og vi hadde oppsummering fikk Ayscha rase litt rundt med Bart og de storkoste seg. Hun fikk nok tatt ut litt av energioverskuddet da. Nå virker hun ganske utlada der hun ligger krølla sammen i stress-lessen, jeg tror også hun er fornøyd med dagen :-)

1 kommentar:

Sutlab sa...

Takk for fin trening i dag! Fine sider, da gitt. Dette blir nok et fast oppslag. :0)