onsdag, januar 10, 2007

Luringen i Stokke :-)

Idag var Ellinor, Iain og jeg og trente på Stokke Containerservice, på et område hvor det var containere (!) av forskjellige slag.

Det var nok bedre vind enn det så ut til for Ayscha slo veldig tydelig på god avstand og fant Ellinor inne i en container. Vi fortsatte videre og ikke lenge etter dro hun rundt hjørnet på et bygg og kom med melding. Dette var jo et altfor enkelt søk, sier jeg. Og slikt bør man helst ikke si i nærheten av Iain, det får som regel konsekvenser :-) Så jeg ble sendt avgårde mens de la opp et nytt søk, da med høyere vansklighetsgrad!

Etter en liten runde så jeg Ayscha slo på noe og hun sirkla inn en container etterhvert. Jeg fikk sterke mistanker om at det var en figurant på toppen (den var ca 2,5-3 m høy!) og da jeg gikk litt unna så kunne jeg også se at det lå noen oppå der. Vi gikk tilbake og Ayscha jobba rundt og prøvde å klatre litt på containeren men meldte ikke før jeg fikk Ellinor til å vise seg litt over kanten.

Fortsatte videre for å finne luringen Iain. Ayscha jobba bra og jeg måtte jo le litt da vi kom til en sprinkeltrapp som lå på bakken. Hun jumpa opp på trappa og stod og venta forventningsfull, det er tydelig at belønninga ved å gå i sprinkeltrappa forrige søndag satt i minnet :-)

Vi nærma oss bilene og da ser jeg Ayscha reagerer og går mot bilen min og _det_ gjør ikke hun uten god grunn! Jeg ser hun står og logrer og så kommer hun med melding. Iain satt selfølgelig bak i bilen :-)

Jeg tenkte på den muligheten og var ved bilen tidligere i søket men Ayscha gikk jo i en god bue utenom, hun skulle ikke inn der enda nei!
En morsom trening med utfordringer hvor vi lærte litt begge to :-)

Ingen kommentarer: