lørdag, januar 06, 2007

Sporsnø :-)

Det lå en halv cm med snø på bakken idag, super sporsnø! Men det er kjedelig å gå spor alene så jeg fikk lurt med meg Iain til Bakstevold :-)
Vi la spor for hverandre og tok en tur bort til noen fra Holmestrand Hundeklubb som trente i runderingsløypa mens sporene godgjorde seg.
Iain lovte meg noe ukjent i et spesialspor og jeg var litt spent på hva han hadde funnet på, med han er det umulig å forutsi noe :-)
Han hadde da gått ut sporet baklengs! Hadde han ikke sagt noe på forhånd hadde jeg nok blitt lurt for jeg så fotavtrykkene som gikk feil vei :-) Og hunden min kan da gå bakspor, det har hun vist meg før!
Han hadde også gått over ei diger jernrist (ligna fe-rist men med mye tynnere sprosser) og var spent på om Ayscha ville følge sporet over der eller gå ved siden. Men det så ikke ut til at hun merket noe spesielt der i det hele tatt, hun bare trippa elegant over :-)
Det andre "vanlige" sporet gikk ganske greit. Det vi (eller rettere sagt: jeg!) sleit med var å komme over bekker med mye og iskaldt vann! Et sted var ille langt over og vi måtte gå 40-50 m fra sporet for å finne et sted som var smalt nok for meg å hoppe over! Det som er moro å se er at Ayscha strener avgårde til det området hvor sporet slutta for å finne det igjen :-) Moro!
Hun gikk veldig bra i starten, noe høyt tempo iblant, plukka alle gjenstander med stor iver og tjo-hei men begynte å slurve på slutten og var av sporet noen ganger.
Det var enkelt å få henne inn i bilen idag siden det stod to poser med bein der som Iain hadde hatt med, da trengte jeg ikke _be_ henne hoppe inn engang :-)

Ingen kommentarer: