onsdag, januar 31, 2007

Snøteig

Idag trente vi teigsøk på Bakstevold. Det var endel snø, særlig på jordet jeg måtte labbe over, der vassa jeg i snø til over kneet :-O Men den firbeinte greide seg bra, hun hoppa og spratt rundt der som ingenting.
Kom fram til bekken på et sted hvor det var litt langt å hoppe over, det frista ikke å plumpe i isvann. Gikk litt langs bekken for å finne et smalt, passende sted og det fant jeg! Og 1,5m unna lå Iain! Jeg var så opptatt av å se etter bekken så jeg så han ikke med en gang!
Fortsatte videre og jeg syns Ayscha subba litt mye i beina mine så jeg sa "søk" til henne, dermed forsvant hun litt avgårde og kom tilbake bare sekunder etter.....med melding :-)

Jeg la opp en liten oppgave til Iain før han kom. Jeg fant et grantre bare 6-7m bak bilen min hvor jeg kunne legge meg helt i skjul under greinene. Ga beskjed til Iain om begrensning av teig og la meg til å vente. Da Iain kom, slapp han ut Zepho så han fikk lufta seg litt. Og helt tilfeldig går han bort til treet ved siden av der jeg ligger og skal pisse. Også får han ferten av meg!! Han stussa litt og prøvde å grave seg igjennom granbaret som var dekt av snø. Men så begynner han å halse og da er det Iain som blir overraska! Det var moro å se at han hadde nesa på selv om han ikke var satt i arbeid enda.

Ingen kommentarer: