onsdag, mars 28, 2007

Bushmann og jordrotter

Ellinor, Iain og jeg var på Linnestad og trente rundering.


Jeg hadde to gjenstander + 2 figuranter.
Ellinor satt langt ut helt i starten siden Ayscha har litt lett for å bøye av for tidlig istedet for å gå rett og langt nok ut. Det var også en kant som hun måtte forsere. Først fulgte hun kanten og fant sekken, meldte greit og påviste i full fart :-) På tredje sending gikk hun ut istedet for å følge kanten bort og fant figuranten!

På den andre sida gikk hun langt ut og fant sikksakksporet der Iain hadde gått! Men hun stoppa brått da hun kom fram til en figur med granbarkvister der hode pleier å være, som krabba rundt i skogen :-) Uhhu....Hva i all verden er dette?? Hun knurra(!) litt og var ganske skeptisk men oppsøkte og sjekka ut hva det var og kom etterhvert med melding. Jeg er veldig fornøyd med at hun sjekker ut noe hun er såpass skeptisk til, bra!

Iain måtte "fiske" ned en kong som tok litt feil retning da jeg kasta og havna 10-12 m oppe i et tre, hengende på ei grein, oppsann :-0 Da er det kjekt å ha en kong til og ei sporline.


Iain og jeg dro til Revetal og trente feltsøk etter treninga, det er jo blitt så lenge lyst om kvelden :-)

4 gjenstander ble lagt ut i et felt på 30x30 m. Da vi tråkka over feltet så jeg bakparten på et pelsete dyr (antagelig en jordrotte) som forsvant inn i en gresstust. Hmm... dette kan bli interessant!
Da Ayscha søkte borti det området så hørte vi plutselig piping også ser vi at Ayscha rygger en tanke og står helt stiv.....det var tydelig at hun hadde kommet over noe ukjent. Det er uvisst hvem av de som var mest overraska :-)
Jeg fikk kontakt med Ayscha igjen og sa "søk felt" og dermed var hun igang igjen! Det er jo greit å trene med litt ny type forstyrrelse :-)

Hun fant alle gjenstandene bortsett fra den vatterte fingertuppen fra en hanske som lå ca der jordrotta forsvant. Mulig den har blitt til jordrottepute? :-)

Det er iallefall helt klart at Ayscha mangler "killerinstinktet", å jakte er helt topp men hva pokker gjør jeg når de slutter å løpe?! :-)

Ingen kommentarer: