søndag, mars 04, 2007

Spor på snørester

Iain og jeg møttes i Holmestrand for å trene litt spor på snø. Det har smelta mye siste tida så mange av stedene var det allerede bar asfalt men på skolen var det fortsatt litt snø på bakken.

Ayscha sliter litt med at hun kan miste sporet og bruker mye tid og energi på å finne det igjen. Derfor legger jeg sporet selv slik at jeg er helt sikker på hvor det går og jeg kan ta time-out på henne om hun mister sporet pga hun slurver/går for fort.

Hun mista sporet ganske tidlig idag, gikk fint over en kryssing men mista det få meter etter og vi tok en kort time-out. Satt henne på igjen og nå gikk hun langt bedre. Hun gikk stødig til hun kom til en benk, der forsvant sporet helt og hun leita i alle retninger før hun fant det igjen oppå benken :-)
Hun jobba veldig konsentrert og takla underlagskifte og kryssinger bra.


Det er litt skummelt å gå på underlag som man kan se rett igjennom! Begge gikk greit utpå men satte sjøbein for å være sikker. Å gå der kan være greit nok men å sitte eller legge seg der......uhh scary :-)

Iain og jeg la også et spor parallelt. Vi starta med ca 5 meters mellomrom, gikk helt sammen før vi kryssa og gikk til hver vår kant.
Vi starta samtidig å gå sporene, ingen av hundene lot seg distrahere av den andre og de fulgte sporene greit. Ayscha jobba veldig bra. Jeg "svingte" sporet litt istedet for å gå strakt fram så hun ikke skulle få ruse så fort fram og det funka helt supert. Hun måtte jobbe litt der vi hadde kryssa, der hadde det gått både hunder og folk og vi skulle inn på snø i skiløypa! Men hun ga seg ikke og fant sporet så vi kom fram til slutten. Moro :-)

Ingen kommentarer: