fredag, mars 02, 2007

Klisterføre og snøspor

Prøvde oss på en skitur idag men det ble ikke lange turen. Det var bløtt klisterføre og ikke kjørt opp løype etter siste snøfall, det lugga og glapp om hverandre :-( Kombinert med lei skulder og en halv liter blod i manko etter innskudd i blodbanken igår, så snudde vi etter 3 km! Det var ikke moro å kjøre nedover heller idag, idet tunge føret var det vanskelig å kontrollere farta! Nei, skal det være slik så kan snøen like godt smelte så det kan bli vår :-)
Tilbake ved bilen putta jeg Ayscha i buret og la ut et spor på ca 200 m. Spente på meg skiene igjen og tenkte vi skulle gå litt til mens sporet fikk ligge en stund. Ayscha gikk veldig tregt, måtte nesten dytte henne framover! Etter noen hundre meter gikk hun nesten bak meg og jeg begynte å lure litt på om det var noe feil med det dyret. Antagelig skjønte hun hva som hadde foregått når hun satt i buret, for da vi snudde var det noe helt annet. Det var full fart og jeg trengte ikke ta et eneste stavtak :-)
De gikk fort tilbake til bilen og hun fikk på seg sporsele og satt igang. Hun var skikkelig ivrig og jobba veldig konsentrert. Sporet gikk rett forbi ett par steder med masse tisseflekker men hun lot seg ikke avspore :-)
Hun mista sporet et sted (innkjøringa til plassen!) og der var det også nylig blitt krysset og kanskje noe spredt (!)....av en bil! Men hun jobba veldig for å finne det igjen og det greide hun, 10 m før slutten.
Flink hund :-)

Ingen kommentarer: