onsdag, mars 19, 2008

Morsomt spor og kartreferanser

Igår fikk jeg beskjed om at Chrisander (sønnen til Gry) hadde lagt et spor til meg som jeg skulle gå idag. Så spennende!

Jeg dro til Røysjø og der var det merka opp hvor jeg kunne ta sporoppsøk. Ayscha tok et pent oppsøk og fant sporet greit. Og etter noen meter fant hun første gjenstanden! Tjo-hoo :-)
Vi fortsatte og gikk ikke langt før vi kom til neste men der sleit Ayscha litt. Gjenstanden lå nede i en liten fjellsprekk og selv om hun boret hodet så lang inn hun kunne eller gravde så godt hun kunne så fikk hun bare ikke tak i den! Men hun ville ikke gi seg heller.

Vi fortsatte videre og hun gikk fint sporet og dukket plutselig under en liten gran og kom fram igjen med gummi-orm :-) Den var det bare såååå stas med, den fikk seg noen skikkelige lufteturer før vi avslutta.

Senere fikk jeg vite at de var tre stykker som hadde gått ut sammen og Chrisander og de to andre hadde skilt lag etter en stund. Et kjempeartig spor :-)

Så gikk jeg en runde og la noen oppgaver så Gry kunne få trent litt med kart og kompass før orienteringsprøva..... Det var deilig å gå i sola og greit med litt repetisjon av å finne kartreferanser og sånne ting :-)

Ingen kommentarer: