lørdag, mars 15, 2008

På rett vei :-)

Trening på Hvatum.
Idag var det fristende å bli sittende i sola på standplass istedet for å gå inn i den skyggefulle skogen. Men igang måtte vi!

Ayscha var første hund ut og jeg ville fortsette å jobbe med samarbeidet og styring.
Hun gikk bra ut......og kom fint inn igjen også :-)
Den som hadde det lengste slaget idag var nok hundeføreren! Jeg fikk et funn oppe på en kolle og der var jeg litt sein med å komme meg opp. Og så ikke snurten av hverken figurant eller hund! Jeg kalte uten resultat og etter en stund kom Ayscha. Jeg ba henne vise på nytt og hun føyk avgårde og da hang jeg på! Men dit hun førte meg var det ingen figurant for hun hadde gått ned til midtlinja igjen......Og jeg fortsatte til å lete inntil jeg fikk nærkontakt med Ayscha og kjente at det luktet makrell i tomat av henne ! Aha, da var jeg sikker på at hun hadde vært hos figuranten og fått belønninga si :-)

Så vi returnerte til midtlinja og fortsatte. Ayscha fortsatte å rundere fint, litt kort ut noen ganger men totalen var helt grei. Hun tok også bra selvstendig avgjørelse til å dekke terrenget godt i en 90graders-sving som kom litt brått på meg.....

Vi runderte ca 750m og jeg var godt fornøyd med både samarbeid og iver :-)

Ingen kommentarer: