fredag, juni 20, 2008

Elgspor?

Hege hadde gått ut et langt spor til meg, hvor langt fikk jeg ikke vite på forhånd. Ayscha ble satt til å søke spor og det gikk unna, det er ikke ofte hun løper sporoppsøk men det gjorde hun idag. Kanskje ikke så rart siden hun hadde fått i seg en halv kilo smågodt som jeg skulle ha med på treninga :-o

Dette kommer nok til å gå unna så det suser! Hun fant sporet og det bar ivei, jeg hang etter det beste jeg kunne. Og hun plukka gjenstander, det er litt betryggende når man finner pillebokser for da vet jeg med sikkerhet at Hege har gått der :-) Den siste pilleboksen fant vi etter ca 1,7km, da hadde vi brukt 38 min og hun hadde plukka mange gjenstander. Den korte tida vi brukte var nok delvis årsak til at resten gikk som det gikk.......

Jeg ante at hun ikke lenger var på sporet etter Hege, det var noe annet hun gikk etter. Og etter lang stund med sterkere mistanke om sportap kombinert med manglende pillebokser som var erstatta med elgmøkk var jeg ganske sikker på at hun var av. Men jeg tenkte at jeg skulle følge på og se hva hun gjorde.

Vi endte på en skytebane et helt annet sted en der sporet til Hege gikk. Resultat: 1,7km spor etter Hege og ca 3km spor etter noe annet :-o Det som var positivt var at jeg kunne merke forskjellen i atferden hennes da hun gikk over på det andre sporet. Men nå blir det nok trening på laaaange spor framover :-)

Ingen kommentarer: