lørdag, juni 21, 2008

I søk på aksjon

Jeg var på vei til å krabbe i køya da telefonen plutselig ringte med alarmringetonen! Ojjj, leiteaksjon på gang. Jeg ringte Gry og fikk dratt henne opp av dyna og vi var underveis. Etter en times kjøring var vi framme og etter litt venting fikk vi utdelt en teig og dro avgårde.

Ayscha slapp ut av bilen, fortsatt litt hyper etter smågodtsnikinga enda vi hadde gått laaaangt spor tidligere på kvelden.

Vi skulle søke langs bredden på et lite vann. Vi hadde nok vært i søk ca 15 min da jeg ble kalt opp på radioen og fikk beskjed om å returnere til ko, den savnede var funnet. Ja, ja, vi fikk iallefall bikkja ut av bilen denne gangen. Og fikk sjekka at det var strøm på batteriet til hodelykta :-o Note to self: sjekk og lad batteriene en gang i mnd!
Alt i alt en vellykket tur, savnede ble funnet, flere kjekke politifolk, en nesten full måne og en flott soloppgang på vei hjem. Og neste gang har jeg helt sikker nyopplada batterier :-)

Ingen kommentarer: