torsdag, juni 12, 2008

Kråkespor

Mens jeg stod i vaskekø med bilen benyttet jeg tida til å gå ut et spor.
Med ren bil og mett etter middagen, med norske jordbær til dessert mmmm... :-) gikk vi tur med sporline i sekken.



Hadde et fint sporoppsøk med gjenstand etter 8-10 m som hun fant og avleverte. Etter ca 100m var det en vinkel som Ayscha jobba litt med, jeg så noe som rørte seg i sporet bare 4-5m unna :-) Det var en ikke-flyvedyktig kråkeunge som dreiv og flaksa i lyngen....i sporet! Ayscha gløtta såvidt mot den men jobba videre, fant sporet og passerte en halv meter fra ungen :-)





Litt senere hadde jeg lagt sporet på en 7-8 m lang tømmerstokk og jeg var spent på hva hun ville gjøre der. Ayscha gikk først over stokken men fant ikke noe spor på andre siden. Hun prøvde litt rundt uten å finne noe, inntil hun kom tilbake til stokken og skjønte at sporet gikk oppå stokken. Litt morsomt å se henne gå ved siden av stokken med nesa oppå :-)

Det var et bra spor hun gikk, hun jobba veldig konsentrert og hadde fint tempo. Og i tillegg plukka hun alle gjenstandene :-)

Ingen kommentarer: