søndag, juni 10, 2007

Fjellsamling

Fredag var bilen på nytt fullpakka og ferden gikk mot Ustaoset på fjellsamling. Iain og Zepho var også med. Vi kom nesten helt inn til Drammen før bilen streika, nå var det viftereima som røyk :-/


Med ny viftereim og velvillig hjelp på Jaguar-verksted (må kjøre litt stil ;-)) så var vi i gang igjen. Og resten gikk uten mer uhell.



Lørdag våkna vi til blå himmel og strålende sol. Hadde terreng på ei halvøy og jeg ville ha overværsløsninger. Første søk fikk hun overvær av figuranten som lå på andre siden av et lite vann, hun løste det så elegant. Gikk 20-30 m til siden for å komme over til andre siden og gikk tilbake i fertbildet for å følge det opp!
Neste søk tok vi sammen med Trym og Kjetil. Rart å se når Trym tydelig hadde ferten av figuranten men overlot funnet til Ayscha. Det er gentleman det :-O
Terrenget der var langt fra bra, veldig mye stein og vanndammer som var leie å komme rundt.


Søndag var det like strålende vær. Nå dro vi opp til et langt bedre terreng, mer likt det jeg hadde forventa på ei fjellsamling. Ville fortsette å trene lange overvær.
Da det var vår tur fikk jeg beskjed om at Kenneth hadde mista radioen og jeg kikka litt etter den på vei opp, uten å finne noe. Hadde kartreferanse på fig så jeg visste hvor han var. På vei opp kommer plutselig Ayscha med melding og jeg stussa litt for det var et stykke fra figuranten. På påvisninga var hun litt merkelig, gikk bare få meter før hun stoppa og venta på meg. Til slutt stoppa hun på kanten og jeg trodde kanskje hun hadde meldt på noen hyttefolk på nedsida. Men så ser jeg hun kikke ned på bakken og der ligger radioen :-)
Fortsatte videre og fant figuranten også.

På neste søk gikk Kjetil og søkte i teigen ved siden av vår. Ayscha føyk avgårde, bort til Kjetil og Trym og kom tilbake med melding! I dag har hun skaffet seg mye ekstra belønning på tilleggsfunn :-)

Det var en flott helg med vær som virkelig viste seg fra godsida, det var mange røde fjes å se da samlinga var over :-)

Ingen kommentarer: