søndag, juni 03, 2007

Samling i Tinn

Fredag ble bilen fylt opp av bager, mat, bilmekaniker (Iain) og hunder (Zepho fikk også plass) og kursen ble satt mot Tinn hvor det var treningssamling. Iain og jeg kom på laget til Monica hvor vi skulle trene praktisk! Ju-huu, dette gledet vi oss til :-)


Vi fikk tildelt et megastort, flott terreng med flott utsikt til Gaustadtoppen. Veien opp var en liten utfordring for bilene men alle kom seg humpende opp bare man tok seg tid.


Lørdag startet vi med å legge ut spor på 4 km. De som skulle gå sporet fikk bare beskjed om å starte med sporoppsøk ved en bil og visste ikke hvor langt det var :-O Kan nok være frustrerende når en har gått 1-2 km og enda ikke kommet fram til slutten. Det var 3 stk som gikk de lange sporene og alle tre kom fram til slutten. Kjempebra :-)


Vi trente også på forskjellige momenter som melding på gående med staver, liggende i hengekøye, fig rett ved midtlinje. Spor med overraskende start og slutt og masse andre ting.



Søndag hadde vi en liten øvelse hvor tre av oss ble sendt ut på søk etter noen bortkomne fiskere. Det gikk veldig bra og alle tre figurantene ble funnet og behandlet ganske raskt. Resten av dagen ble fylt opp med litt forskjellig, jeg hadde en patruljegang og et søk rundt et vann.



Aaahh, endelig fikk jeg være hengekøye-figurant :-) Helgens mest poplære plass å være figurant :-) Det var også nesten den eneste gangen vi var i ro! Jeg har aldri vært på treningssamling som har vært så effektiv og med så lite dødtid som denne.
Det var utrolig bra planlagt av Monica og jeg mista helt tellinga på antall momenter vi hadde vært borti i løpet av helgen.






Tinnsjøen lå blikkstille om kvelden.







På søndag knakk den ene fjæra på Partneren og i tillegg "mista" jeg luftfilteret da boksen ble slått i filler :-O


Så Iain måtte til å skru bil igjen......



Ingen kommentarer: