mandag, september 10, 2007

Lang dag

Dagen starta med et stort feltsøk. Mora mi hadde mista bilnøkkelen i en eplehage hvor hun hadde vært hele dagen og plukka ! Jeg tok med meg Ayscha og vi satt igang med feltsøk. Det var ikke noen enkel oppgave med 10-15 cm høyt gress og store områder. Det er jo heller ikke mye fert i en enkel bilnøkkel. Vi søkte over flere områder før vi ga oss. Da vi skulle kjøre hjem stakk mor mi innom stabburet for å kikke og der fant hun nøkkelen :-)


Så dro vi rett nedover mot Ramnes. Det var bra vind og Iain og jeg hadde bestemt oss for å utnytte den og trene litt overvær på et jorde. Ayscha la ivei i fine store sløyfer bortover jordet før hun med nesa i været plutselig økte farten! Og kom tilbake med melding raskt etter.




Iain hadde lagd en diger kjele med deilig fårikål og vi hadde akkurat rukket å ta noen få munnfuller da Jens ringte. Leiteaksjon i Drammen.....Åsså midt i fårikålen da! Det var bare å gjøre seg klar og dra avgårde. Iain fikk også lov til å være med, som hundefører på sin første leiteaksjon :-o

Hege, Iain og jeg fikk tildelt et område som vi delte inn i teiger. Det var bratt, tett, hogstfelt med masse kvist og kuer! Heldigvis var det litt vind og enkelte steder var det også litt åpent.

Ayscha gikk fint, hun søkte langt ut og jobba bra. En ting som også var veldig positivt var at hun ikke brød seg noe om bjelleklangen fra kuene. Det var ikke mulig (for meg!) å høre om det var ku eller sau ut fra bjellene men jeg tror nok hun hadde blitt ganske overraska om hun hadde sjekka det opp.

Teigen ble grovsøkt i løpet av et par timer, Iain og jeg var ferdige samtidig og møttes nede på en vei som avgrenset området. Vi fulgte veien tilbake for å begynne å søke et nytt område. Etter å ha gått et kort stykke bort veien gjør Iain funn av den savnede! Wow, snakk om å ha nybegynnerflaks da! Funn på første leiteaksjon, det er kjempebra, gratulerer så mye!



Kom oss hjem rett før fuglene skulle stå opp og fikk et par timers søvn før vekkeklokka brutalt ringte.......

Ingen kommentarer: