lørdag, mai 26, 2007

Aktivt døgn

Idag var vi på tur til Gyrihaugen sammen med Iain og Zepho.

Vi brukte 5-6 timer på turen, vi tobeinte gikk 11 km mens de firbeinte ikke hadde fullt så rolige pauser som vi hadde. Så de hadde nok litt lengre distanse i beina. Men så har de jo også dobbelt så mange bein da :-)

Jeg kom hjem og rakk ikke gjøre mye før telefonen ringte, leteaksjon på gang. Klart jeg kommer! Pakka sekken, fant et par andre støvler enn de jeg hadde tråkka med hele dagen, putta litt mat i Ayscha og dro avgårde. Iain som jeg pleier å ha med som sherpa kunne ikke være med siden han skulle opp til A-prøve i morra.


Plukka opp Kjetil og Trym på veien og innover til Lommedalen bar det. Der ble vi flytta over i en politibil og kjørt innover på veier (!) Partneren helt sikkert ikke hadde likt :-/

Fikk utdelt teig og ut i svarte skogen bar det. Etter å ha gått og tråkka en stund kommer det 5-6 lykter bak meg. Ayscha er litt skeptisk til hva dette er først men blir kjempefornøyd når hun oppdager at det er en flokk mennesker fra Røde Kors. De følger i hælene på meg et stykke før vi skiller lag. En times tid senere møter jeg de igjen, Ayscha forsvinner mot de og kommer tilbake med melding :-) Morsomt.


Gikk og søkte noen timer før jeg returnerte til ko for litt pause og evt ny teig. Så ble vi sendt avgårde men stoppet etter et par km, de ville fortsette søket. Kjetil og jeg fikk da et nytt område. Ayscha var begynt å bli merkbart sliten og vi valgte å gå og søke sammen. Dette hadde vi jo nylig prøvd og visste fungerte.

Søkte i et ganske greit terreng mens orrhanen spilte og morgentåke gjorde stemninga trolsk.

Etter 7 timers søk satt vi nesa hjemover, da tror jeg Ayscha var ganske tom selv om hun fortsatt holdt et høyt aktivitetsnivå når hun fikk ferten av noe.
Kom oss hjem og jeg rakk en dusj og litt frokost før jeg dro for å være støttekontakt for Iain som skulle opp til prøve. Han greide det bra og besto både spor og rundering. Hurra :-)

Ingen kommentarer: