lørdag, april 28, 2007

Leiteaksjon!!

Vi gikk opp Asdøljuvet ( link) idag. En fantastisk tur! Virkelig god miljøtrening, både for hund og eier!

Da vi kom til toppen og skulle bort og se på utsikten ble vi utkalt på leiteaksjon. Siden det har gått veldig bra med meldingsbiten nå og siden det er lyst og da lettere å lese evt reaksjon på Ayscha så var vi plutselig på lista igjen! Da var det bare å snu og finne en enklere vei ned.


Leiteaksjonen var i Lørenskog og vi var framme kl.15.30. Terrenget i Østmarka kan være vanskelig og tøft men jeg fikk nok den flateste teigen der. Jeg søkte over noen jordet! Men teigen var stor og med mange bekkefar som jeg måtte sjekke ut. Det var tidvis også ganske kupert.

Da vi var inne i ei "vik" så var det en elg som kryssa over jordet bak oss. Og det sporet måtte vi krysse over, jeg var spent på reaksjon hos Ayscha. Men hun bare sjekka det såvidt og gikk videre.
Da vi litt senere gikk langs en skogkant kom hun helt innpå et rådyr... Og det overså hun ikke! Men overraskende nok, hun snudde da jeg fløyta på henne :-)

Etter 5 timer i søk var vi ferdig med teigen og kunne ta en liten matbit i ko før vi reiste hjem. De innstilte videre søk siden det var blitt mørkt.

Ingen kommentarer: