onsdag, april 11, 2007

Spor i hesteløypa

Vi var ved rideskolen for å trene felt og lydighet. Jeg hadde lyst til å gå et spor som jeg ikke hadde lagt selv.
Gry la et spor for Ayscha i ei rideløype. Det gikk stort sett på spedt gress og jord, ca 800m langt, hadde 5 gjenstander og lå ca 1t.
I starten surra Ayscha veldig, jeg tror ikke hun var på det rette sporet. Og litt for sent, tenkte jeg at det hadde vært kjekt om jeg hadde fått Gry til å være med og se om vi starta riktig! Vel, vel......
Så vi gikk over de to første gjenstandene. Etterhvert kom vi over i et område som antagelig ikke var like mye beferda og da fant hun rette sporet. Og etter hun fant 1.gjenstand gikk hun veldig bra, da var jeg ikke i tvil om hun var på sporet!
Jeg var litt spent på hvordan hun ville reagere da vi skulle gå langs jordkanten mens bonden dreiv og tromla! Han kom mot oss og snudde rundt bare 1,5-2m fra oss men det så ikke ut til at Ayscha ensa den engang :-)
Litt ekstra morsomt var det med sluttgjenstanden som lå nede i ei grav, under et hestehinder!

Ingen kommentarer: