onsdag, april 18, 2007

Spor i teig

Trening på Andorsrud. Siden Ayscha har blitt såpass "avlært" på spor under overværssøk så ville jeg idag gå teigsøk hvor hun får et spor hun skal følge opp.
To figuranter ble sendt ut, de gikk sammen 150-200m hvor den ene satt seg mens den andre fortsatte videre. Det var for å se om hun tok sporet opp igjen etter funn.
Jeg satt Ayscha i søk rett før sporene gikk ut fra stien og hun dro avgårde på det i full fart. Kom tilbake med melding og det ble påvisning.
Etter belønninga stod jeg bare rolig og lot henne jobbe. Det var moro å se hvordan hun prøvde å søke opp sporet videre, fant det og dro avgårde. Hun fulgte det helt fram til figuranten, tok bittet og dro tilbake. Underveis må hun ha sluppet bittet for hun kom til meg uten melding :-0 Men det var tydelig at hun ville ha meg med påvisning.
Så momentet jeg skulle trene på gikk veldig bra, så nå må jeg ta tak i at hun kan slippe bittet på vei til meg.

Ingen kommentarer: