søndag, april 29, 2007

Trening med nogo attåt

Trening i Hanekleiva.

Siden vi gikk et langt teigsøk igår uten noe funn så ville jeg ha et lite motivasjon-teigsøk idag. Valgte et område med endel hogstfelt så hun kunne få mulighet til å ta overvær på god avstand. Satt ut tre figuranter.
Den første som lå i hogstfeltet, så jeg ryggen på, så jeg kunne styre Ayscha rundt på avstand til hun slo. Hun fant figuranten og tok bittet mens jeg stod bak noen trær og smugtitta :-)

Neste gikk også veldig greit, hun fant og meldte fint og den siste fikk hun overvær av da vi rusla ned mot veien igjen og strøyk inn i skogen. Hun fungerte helt topp og griseøret som hun fikk hos den siste figuranten var helt klart fortjent :-)

Det var strålende vær og jeg hadde tatt med meg primus og vaffeljern så da ble det nystekte vafler i pausa, yammi :-)


I andre økt kjørte vi noen få slag med rundering. Det var et område i løypa hvor det tydligvis var veldig vanskelige fertforhold. Alle hundene sleit med å finne der!
Hadde tre funn også her og alt fungerte helt fint.
På vei ned stoppa Iain og jeg ved et rør som gikk under veien. Prøvde å få hundene til å gå igjennom men det var ikke lett. Fra nedsida var det ikke sjanser til å komme igjennom, de sklei tilbake ut av røret igjen :-) Til slutt gikk (sklei!) Ayscha igjennom, skikkelig stolt!

Ingen kommentarer: