fredag, februar 09, 2007

2. runde :-)

Denne uka har vært slapp! Vi har bare vært ute og gått tur, både korte og lange. Igår hadde jeg gode forsetter når jeg kjørte hjem. Planen var å smøre skiene og ta en tur på nysnøen. Men innen jeg hadde rensa, voksa og smurt skiene var det begynt å bli mørkt, det snødde, jeg var sulten og sofaen ropte så lokkende :-) Og jeg lot meg overtale!


Men idag var det nye muligheter, skiene var jo ferdigsmurt, det var bare å komme seg avgårde før sofaen starta med lokketrikset igjen :-)
Det greide vi og kom opp til nypreparerte løyper og akkurat passe temperatur. Ei flaske med drikke var med, hodelykt og en sjokolade som var belønninga når vi kom til Svartevannshytta!

Vi starta litt pent og rolig og hadde flere stopp med om-smøring av ski, av med jakke, justere staver men etter et par km var vi godt i siget.
Møtte på en mann og jeg lar vanligvis ikke Ayscha hilse på noen i skiløypa, det er utrolig hvordan hun kan surre strikken i et hilserituale :-o Men han begynte å prate til henne da vi passerte og da _måtte_ hun jo bare bortil. Og han prata og klappa og syns hun var en så fin hund. Han lurte på hva slags rase det var og da jeg sa rottweiler trakk han kjapt til seg hendene og rygga en tanke. "Jammen de er jo skumle, de skal man jo helst ikke se hardt på engang" sa han........Det er slik folk reagerte for 15 år siden!! Men kanskje han fikk justert synet sitt, for Ayscha prøvde ikke å gnage på han engang :-)
Etter å ha forsert alle motbakkene kom vi opp til hytta når det begynte å skumre. Vi tok en velfortjent pause med sjokoladebelønninga, mmmm :-)
Fra hytta er det nesten bare nedover- og bortoverføre. Jeg er litt pinglete så det går ikke så fort nedover med meg men idag gikk det enda saktere, nesten i samme fart som bortover. Inne i skogen var det ikke nok snø til å dekke helt på traktorveien og kvister, grasstuster og steiner stakk opp. Grasstuster er veldig effektive til å redusere fart merket jeg meg! Og hodelykta ga ikke nok lys til å få øye på tustene i tide. Vi kom oss greit ned uten knall og fall og dro hjem til sofaen, godt fornøyd begge to :-)

Ingen kommentarer: