tirsdag, februar 27, 2007

Blaut snø

Kom hjem idag og putta ski og bikkje i bilen og dro avgårde mens sola fortsatt skinte. Jeg hadde tenkt meg en runde på ski og håpet var at det litt kaldere inne på skauen.

Men det var mildt og kram snø der også. Smurte skiene med det "bløteste" jeg hadde men det var nok helst klisteret som lå igjen hjemme som jeg burde hatt på! Skiene hadde god gli, begge veier :-/ Snørekjørebelte glemte jeg også igjen hjemme, så starten kunne helt klart vært bedre. Løypa var ikke blitt kjørt etter søndag og det lå ca 15 cm bløt nysnø over hele. To-tre stykker hadde gått opp skisporet men en måtte gå og subbe i snø......vi snudde etter noen hundre meter, det var ikke moro i det hele tatt.

Så jeg kasta en kong opp i sida på grustaket og lot Ayscha søke etter den. Det var god trim å komme seg fram og opp i skråninga der med såpass mye snø.
På vei hjem stoppa jeg og la ut et par korte spor på ganske nybrøyta plass.
Sporene lå ca en halv time før vi startet, det første gikk bra helt til vi nærma oss slutten. Da mista hun sporet i en vinkel og rota veldig. Avbrøt sporet og satt henne i bilen.
Dro til det andre sporet og satt henne i søk men da syns hun ikke det var noe moro og ville inn i bilen igjen! Fikk henne ut igjen, jeg la irritasjonen til side og fikk henne til å søke sporet. Hun fant det og gikk veldig konsentrert. Nå var dette sporet veldig kort så hun fikk belønning ganske kjapt :-)

Ingen kommentarer: