lørdag, februar 03, 2007

Motorveisøk (!)


Iain og jeg fant ut at vi måtte gjøre noe med de 4-beinte idag. Jeg hadde lyst til å ha et stisøk langs en vei. Og da hadde Iain alternativet klart: den nye motorveien fra Skoppum og sørover! Så vi labba ivei, det var dårlig strødd på veien og jeg fikk mulighet til å prøve broddene jeg kjøpte for ett par år siden. De virka bra til festestroppen røyk!

Jeg la ut ett par gjenstander på veien som hundene skulle få mulighet til å finne på tilbaketuren.

Det ble litt miljøtrening underveis da vi kom til en stabel med store rør. De var skikkelig glatte inni og ikke enkle å gå igjennom. Ayscha var ikke vanskelig å få igjennom mens Zepho var litt skeptisk. Ikke minst etter en liten tur inn hvor han ikke hadde styring på beina i det hele tatt, uææhh, skummelt var det :-) Men han gikk til slutt inn igjen og etter noen turer syns han det var bare moro og kjempestas!



Vi stoppet og tok en toddypause i sola mens hundene lekte rundt oss og hadde litt balansetrening på tømmerstokker.








På tilbakeveien kom vi til et digert dekk som også ble brukt til litt balansering. Ayscha hadde veldig lyst til å hoppe ned i midten (hvor det lå noen godbiter!) men hadde litt vansker med å finne ut hvordan hun skulle greie det. Men etter første turen ned, var det ikke noe problem lenger, da hoppet hun opp og ned stadig.

Gjenstandene jeg la ut ble funnet, med og uten litt hjelp. Hun var mye i lekemodus idag!

Ingen kommentarer: