onsdag, februar 14, 2007

Snøhulemoro

Iain og jeg var og trente i Stokke i dag. Det ble ei bra variert trening. Først tok vi med oss spader og fant en snøhaug som lå litt avsides, det er nemlig ikke lett å bortforklare at man ikke er smårar selv om man lager snøhuler når man har passert 40 og ikke har med noen barn :-O Så vi gravde ut ei snøhule mens Zepho fant en container han kunne løpe rundt med Ayscha halsende etter!

Jeg krabba inn i hula, det ble tetta igjen og Zepho ble satt i søk. Og han tok poenget kjapt! Han var en liten tur opp på toppen av haugen før han fant inngangen og begynte å grave.
Ayscha har drevet med dette tidligere så hun gikk rett på og starta å grave.


Så tok vi et søk på område med to funn, som gikk veldig greit.

Iain var litt kjepphøy før han skulle starte og det er ikke bra! Så jeg fant et lurt sted å gjemme meg (etter å ha tråkka masse lurespor :-)) og det førte til at Zepho måtte søke i 45 min før han gjorde funn! Men en ting er sikkert; de er like sta begge to og gir seg ikke med det første :-)

Før Iain kom gikk jeg og la ut to spor, de hadde ligget i 2-3 timer og var dekket av ca 1 cm snø. Og heldigvis hadde ikke han med snøfresern tatt de med seg så da var det bare å få på selen og lina og legge i vei. Ayscha gikk veldig bra der det var litt snø men da sporet gikk i et hjulspor mista hun det helt! Og sleit veldig....Når hun kom ut der det var litt snø gikk hun bra igjen.
Vi må nok gå noe spor på måkt underlag så vi får litt trening på det.

Ingen kommentarer: