mandag, mai 21, 2007

Lyttepost og bekkespor

Iain fikk plutselig behov for å trene spor siden han snart skal opp til prøve :-O Så jeg dro til Hanekleiva og la ut et kilometerspor til Zepho oppover også fikk Ayscha et spor på vei nedover.
Iain hadde litt problemer i starten på sporet, han gikk alene, så Ayscha og jeg tok en tur opp til Stuåsen imens. Det var et flott teigsøkterreng på veien opp dit og fantastisk utsikt fra toppen :-)

Vi gikk ned igjen og satt oss på en høyde ikke langt fra der sporet passerte, (hadde vinden mot oss) for å trene litt lyttepost.
Og etter en stund kunne jeg se på Ayscha at Iain og Zepho nærma seg. Morsomt å se hvordan hun fulgte dem, jeg kunne fint peile kursen mot dem ut fra fokuset hennes.


Iain og Zepho kom i mål og Ayscha kunne starte på sporet som gikk tilbake til bilene. Etter å ha surra litt med sporoppsøk og prøvd seg på bakspor, så kom vi oss igang. Sporet gikk i greit terreng med noe hogst og kvist, endel vinkler var lagt inn så hun måtte skjerpe seg. Jeg hadde lagt sporet nede i en bekk et stykke og var litt spent på om hun ville løse det. Men det gikk veldig greit, hun fulgte bekken helt fint, flinke hunden :-)
Iain og Zepho fulgte med oss men hun overså dem helt.

Ingen kommentarer: