søndag, mai 06, 2007

Søk etter hundefører

Trening på Dalen. Jeg ville ha et par overværssøk. Det var fin vind så det burde gå bra å få fert på litt avstand som hun da skulle følge opp.
Ferten gikk jo ikke der vi hadde trodd (slik det pleier å være!) men hun fant den etterhvert og fulgte den bra opp. Fant figuranten og kom tilbake i full fart med melding. Men nå var ikke jeg der hun hadde sett meg sist og siden jeg stod helt stille, (vi hadde full oversikt) så hun meg ikke. Dermed måtte hun søke meg opp og da slapp hun bittet :-/
Når hun fant meg viste hun ganske tydelig at hun ville noe. Jeg fulgte på og hun dro i vei til figuranten og kom med ny melding.
På den neste figuranten skjedde akkurat det samme. Hun blir litt satt ut når hun ikke finner meg og slipper bittet.
I andre økt ble det derfor planlagt at nå skulle hun trene på å søke opp meg.....etter funn! På første funn slapp hun bittet mens hun holdt det på andre selv om hun gikk langt forbi for å finne meg.

Ingen kommentarer: