søndag, mai 20, 2007

Teig med Trym

Trening på Dikemark.
Det var en gjeng med hunder som hadde kurs i enden på løypa. De hadde hunder som ikke var vant med å stå "på treet" og det var et bra lurveleven. Vinden kom også fra de og ned i "løypa" vi skulle bruke. Så for å lage enda mer forstyrrelse bestemte vi oss for at vi skulle rundere to og to. En runderte opp løypa mens den andre hunden var forstyrrelse på midtlinja og så bytta de og runderte tilbake igjen.

Ayscha fikk da Zepho som følge. Vi starta med dobbel påvirkning og trakk inn den ene. Videre hadde jeg figuranter som gjorde alt annet enn å gjemme seg under et tre :-)

Runderte 400m og hun gikk greit nok. Hun brød seg ikke så mye om Zepho var med på midtlinja, det var det heller ikke noen av de andre hundene som reagerte på forstyrrelsen. De var fullt konsentrert om oppgaven :-)




I andre økt gikk Kjetil og jeg et teigsøk sammen for å se om hundene jobba når de måtte gå sammen med en annen hund. To figuranter var utsatt og Trym og Ayscha gikk bra sammen og det så ut til å gå greit.

Etter å ha gått en stund ser vi Trym dra avgårde, det var tydelig at han hadde ferten av noe. Samtidig ser jeg Ayscha trekker den andre veien, det så ut som om hun fulgte et spor. Så kommer Trym tilbake, kjempefornøyd med et pipepinnsvin! Det var sluttgjenstanden som Iain hadde lagt i sporet til Mira! Jeg lurer litt på hvor Ayscha var for hun var blitt borte mens vi var opptatt med Trym men plutselig dukker hun opp med melding :-)


Hun hadde funnet Iain som lå godt gjemt nede i et høl!

Vi fortsatte videre og etter litt kommer Trym med melding, han hadde funnet Ingrid. Det var bra arbeidfordelig av dem, en figurant til hver :-)



To ganger på teigsøket var jeg nære på å tråkke på orm, først en hoggorm og så en buorm. Og jeg ble så forfjamsa (sjelden man ser orm da!) at jeg glemte å ta bilde :-o

Ingen kommentarer: