tirsdag, mai 22, 2007

Vertikalspor

Iain la et spor for meg i Hanekleiva. Det lå ca 3 timer før jeg gikk det. Sporoppsøket gikk veldig bra og inn i buskene bar det og videre opp og opp og opp. Det var bratt :-O Jeg turde ikke henge for mye i sporlina for om Ayscha hadde funnet en gjenstand så hadde hun snudd og jeg hadde rast nedover igjen! Og på enkelte partier var det såpass rett opp at jeg var redd for at jeg kunne dra henne ned ved å holde igjen i sporlina..... Tror aldri vi har gått et spor med slik stigning før men det trigga tydligvis Ayscha for hun var veldig ivrig :-)

Kom heseblesende og med legger verkende av melkesyre, opp til toppen hvor det heldigvis var en gjenstand så vi kunne ta en liten hvil. Puuhhh! Og der hadde vi også full oversikt over steinbruddet, sporet fortsatte langs øvre kant, uuæææhhh det var langt ned! De første 400m hadde en stigning på 100m!

Terrenget var fortsatt småkupert og krevende og jeg måtte slippe lina et par ganger. Det som er bra er jo at hun kan bremses og evt kalles tilbake, hun blir ikke så oppslukt av sporet at hun forsvinner.

Gjenstander hadde hun ikke tid til idag, de gikk hun elegant forbi, sporet var nok altfor spennende i seg selv!
Fikk også et ferskt, kryssende rådyrspor som hun ble vel interessert i, der måtte jeg stoppe henne for jeg tror hun var veldig frista til å gå over på det.
Sporet var på 850m, vi brukte totalt 25 min,(gangtid 18min!) Puuuhhhhh.......

Ingen kommentarer: