søndag, mai 13, 2007

Vårens kick-off

Da var det tid for vårens høydepunkt, kurs hos Terje Østlie :-) Det er greit å begynne sesongen der for å få noen spark bak og tips om hva en bør trene mer på.
Jeg ville ta tak i problemet med at Ayscha slipper bittet når hun ikke finner meg etter et funn. Det er jo fint å trene på slikt der oppe hvor en har så bra sikt og kan følge med på hva hun gjør.

På det første søket dro hun utover mens jeg forsvant 100m lenger fram og flokken stod igjen. Hun kom tilbake og oppsøkte flokken siden hun regnet med at jeg var der. Og da hun ikke fant meg ble hun bare perpleks stående! Jeg sendte henne ut igjen og jeg forsvant. Denne gangen ble hun ikke så satt ut men slapp bittet før hun fant meg. Etterhvert skjønte hun at hun måtte søke meg opp men det var bare litt vanskelig å gjøre det samtidig som en skulle holde fast dette bittet :-)
Vi kjørte mange økter med dette og hun ble stadig tryggere og løste oppgaven bedre for hver gang. Vi er ikke helt i mål enda men nå vet vi hvordan vi skal jobbe videre med det.


Partner-bøllene er klare for natta. Litt potemassasje må til etter en dag på skarp reinmose.


Monica og Baltus. Janiche og Martell



Snakk om sjarmtroll da! Det er _nesten_ så en får lyst på schäfer :-)







Da vi var ferdig med siste økt i skogen hadde ikke Partnern lyst til å reise! Det ene hjulet ville ikke gå rundt! Bremsene lå på og det satt dønn. Men Gry visste hvordan det kunne ordnes :-)






Zepho melder på liggende og sittende figurant.

Det var en lærerik helg med masse tips både når det gjelder lydighet og i skogen. We'll be back :-)

Ingen kommentarer: