onsdag, desember 06, 2006

Endelig litt trening igjen


Idag har vi vært og trent på Horten Aluminium. Vi var bare to stykker først så jeg ville søke en stund før jeg fikk et funn. Det er helt klart at hundene kjenner seg igjen, hun trengte ingen kommando der, hun visste akkurat hva hun skulle gjøre. Det var bra med vind som det pleier å være der og vi jobba oss gjennom området. Da vi hadde kommet nesten helt rundt møtte vi på noen som gikk på fortauet på utsiden av gjerdet. Og til min store forundring kommer Ayscha med melding på de. Det var jo bare kjempebra :-) Johoo, så vi løp på påvisning og hadde en liten oppvisning i vilter lek ved de intetanende fotgjengerne. De må jo ha trodd av vi var litt smågærne sånn som vi holdt på :-)
Så fortsatte vi søket så fant hun også figuranten som var planlagt.
Iain kom litt sent og gikk rett ut i søk. Vi hadde lagt opp ei oppgave som vi var litt spente på om han greide. Det var to tette figuranter, en Iain spesial :-) Zepho fikk ferten av meg på lang avstand og fant meg greit selv om han sleit litt med å komme seg helt inntil! Så passerte vi Ellinor på bare få meters avstand og jeg brukte nesten ikke noen dirty triks for å avlede Zepho. Han dro rett forbi! Men vi tok en ny runde og ga han en sjanse til og da tok han figuranten. Men han sleit veldig fordi han må ha fysisk kontakt før han melder! Og han fant ingen vei som førte fram, der kunne han nok tenkt seg å vært fuglehund med vinger :-) Men han meldte til slutt og fikk pipedyret.
Jeg prøvde også en runde med to tette figuranter og hun meldte på begge men hadde store problemer med lokalisering.

Ingen kommentarer: