torsdag, desember 28, 2006

Zepho på tuppewarejakt

På tirsdag hadde Iain og jeg en liten treningsøkt, ellers har det vært lite av trening denne uka. Jeg har trent noe små momenter når jeg går tur. På tirsdag gikk jeg et kort, ferskt spor på grus, med forstyrrelse da Iain og Philip kom da vi var halvveis! Det gikk greit, hun logra og var frista til å gå bort men fortsatte sporet. Etterpå runderte vi, hvor jeg prøvde om hun ville melde på hansker istedet for å apportere. Noe gikk greit og noe gikk ikke fullt så greit men da har vi noe å ta tak i :-)


Idag lånte jeg med meg Zepho og dro til Skien. Tok en tur til Ulvskollen via Glasergruva. Der driver de visst med litt konkurranse bl.a antall turer opp pr. år og pr.døgn! Rekorden pr. døgn er 20, det tilsvarere mer enn tre maratondistanser og 7000 høydemeter...på ett døgn!!
Det gikk veldig greit, jeg tok de inn til meg når jeg møtte noen og godt var det for den ene var redd hunder. Jeg var litt spent da vi møtte en hannhund, en løs vorsther. Men det gikk overraskende greit, det var ikke knurring og brumming engang.
Zepho fant også sin første geocache idag! Jeg sto og kikka litt da jeg hørte han begynte litt intensiv snusing bak en stein, han var veldig ivrig men kom ikke til der. Ayscha har jo litt erfaring så hun gikk fra den andre kanten, fjerna litt kamuflasje og vips der kom hun kjempefornøyd med boksen :-)


Det var en flott tur, leggene fikk skikkelig trim oppover skråninga, det ble 12 km, noen høydemeter, vi brukte 4 timer
(med stopp) og det var veldig stille og rolig bak i bilen da jeg kjørte hjemover :-)

Ingen kommentarer: