tirsdag, desember 05, 2006

Forbaska hundeeier uten kontroll :-O


Søndag gikk vi en tur til Hvittingen. Det var et skydekke som lå helt nede på toppen så jeg regna ikke med at det var så mange ute der idag. Men der tok jeg feil.
Etter å ha gått et lite stykke møtte vi et par som hadde en fuglehund i bånd. Jeg kalte inn Ayscha og tok henne i bånd. Bart stod litt lenger unna og jeg kunne ikke det magiske ordet for å få han til å komme! Han med fuglehunden spurte om jeg kunne kalle inn hunden min og jeg kunne jo ikke si annet enn at; eehh nei, det kan jeg ikke. Passe flaut da, det er slike hundeeiere jeg absolutt ikke liker å møte selv.
Så jeg tjora Ayscha fast i ei buske og gikk bort og henta Bart, lett rødmende. Jeg får kobla Bart og idet folkene passerer går knuten på båndet til Ayscha opp og hun er i full fart mot fuglehunden. Å nei, er det mulig...som en refleks sier jeg brått NEI og hun bråstopper, puuhhh...
Resten av turen gikk bedre, vi traff ingen før vi var på toppen. Begge to løp, leika og freste rundt og hadde en kjempetur.

Ingen kommentarer: