lørdag, desember 23, 2006

Kongelig utsikt

Idag tok vi oss en tur innover til Asker. Planen var å gå opp på Skaugumåsen og se ned på de kongelige! Parkerte på en nesten tom p-plass, tror nok de fleste var opptatt på kjøpesentrene idag.

Fant en grei sti opp og tok den korteste veien, av de to bratte var det visstnok den sikreste. Ayscha hadde ingen problemer, hun spratt oppover, stoppa litt og kikka etter meg, kom noen ganger ned igjen og spratt på nytt opp igjen. Mens jeg knota meg oppover. I førsten var det lite å holde seg fast i og endel løst underlag, så jeg var ikke høy i hatten. Men kom meg opp, samtidig som jeg visste at å gå NED der! nei, aldri i verden! Så det var bare en vei jeg kunne gå. Etterhvert var det noen røtter og busker å ta tak i og da gikk det litt lettere. Men ikke pokker om jeg turde å se ned :-O Kom oss til toppen og fikk nyte synet av en storslått utsikt.

Siden det ikke var aktuelt å returnere samme vei ned måtte vi finne en annen mulighet. Og det er jo altfor pinglete å velge en sti som står på kartet eller er blåmerka!! Neida, vi fulgte en sti som gikk på andre siden av åsen. Men etter en stund ble stien borte og terrenget var ikke greit. Det var åskam, kløft, åskam, kløft bortover hele veien. Prøvde flere steder å finne sted å komme ned men vi måtte ganske langt bort før vi endelig puuhhh...fant en blåmerka sti som gikk ned til Semsvannet igjen.
Møtte flere hunder da vi kom ned til veien og det var ingen problem. En løs fuglehund med en eier som ikke kunne det magiske ordet for å få hunden til å komme traff vi også. Ayscha var veldig grei med den, hun busa ikke mot den engang. Hm...kanskje hun er ekstra snill med tanke på nissen?!? :-)

Ingen kommentarer: