onsdag, desember 20, 2006

Når nettene blir lange..

Denne uka har vi bare gått tur i mørket med stor varmedress siden det har vært grisekaldt, det var helt nede i -4 grader :-(
Men idag tok jeg med meg et par buksebein og to løsbitt ned på jordet. Tenkte først å gå i skogen men der er hun mer vant til å jobbe. På jordet går vi som regel bare tur, så da kan det være fint å sjekke der om hun har på nesa.
Jeg la ut et buksebein med løsbitt oppå da vi startet å gå og et til et par hundre meter lenger bort. Gikk en god runde før vi kom tilbake igjen. Jeg glemte å henge opp refleks på det siste jeg la ut så jeg hadde litt problemer med å lokalisere det. Men Ayscha greide det fint! Hun fant det og kom glad og fornøyd med buksebeinet :-) Løsbittet hadde hun ikke registrert var der engang! Så gikk vi videre og nærma oss det neste. Jeg så hun slo og gikk mot stedet (dette hadde jeg vært så lur og merket med refleks!). Denne gangen brukte hun litt mer tid på å sjekke og nå kom hun med løsbittet :-) Flink hund det!
Og nå gleder vi oss til at sola snur og det blir lysere igjen, jippi!!

Ingen kommentarer: